Spørsmål og svar om transport

12.01.2025 23:00
Vi er glade for å informere om at all Onninen transport vil være harmonisert nasjonalt 23. januar 2025. Endringene trer i kraft i løpet av 24. januar 2025. På denne siden vil du finne spørsmål og svar vedrørende hva det vil si for deg som kunde.

Om transporten i Onninen

Hva betyr harmonisert transport?

Harmonisert transport betyr at du som kunde kan nyte godt av det Onninen har å by på: én ordre, to hovedlager med markedets største varesortiment – alt på én leveranse. Onninen vil ha like stopptider uansett lager, og vi velger den beste stopptiden for deg. Splittede ordre leveres med samme bil og på samme tid, selv om du har avtalt nattleveranse.

Når kan man forvente vareleveranser med nytt transportoppsett?

Endringene i Onninens systemer trer i kraft 23. januar 2025. Det vil si at i løpet av 24. januar 2025 vil den nye harmoniserte transporten tre i kraft. Noen variasjoner i nøyaktig tidspunkt må påberegnes avhengig av transportør.

Hvorfor har Onninen justert transportoppsettet sitt?

Etter fusjonen mellom Onninen og Elektroskandia i mai 2024, har Onninen fått to hovedlager – ett på Berger og ett på Langhus. Dette gjør at vi kan tilby et bredere og dypere produktsortiment, økt varetilgjengelighet og bedre levering til våre kunder.

Allikevel bydde dette på uforutsette utfordringer for enkelte kunder, ettersom ordre plukket fra to lagre førte til at én ordre ble levert på to ulike tidspunkt. Vi iverksatte derfor et omfattende prosjekt for å harmonisere transporten fra begge lager. I praksis betyr det at vi sikrer at samme transportør er knyttet til postnummer, koordinerer ruteoppsett som vil sikre like avgangs- og stopptider, rydder i og samkjører leveringsinstrukser for begge lager.

#https://www.onninen.no/kundeservice# Spørsmål vedr nattleveranser

Vil det være endringer for meg som bestiller i nettbutikken?

Fra 23. januar 2025 vil vi flytte all nattlevering under leveringsmetoden "nattlevering" i nettbutikken.

Dersom du har hatt nattlevering som standardlevering til nå, må du endre leveringsmetode til nattlevering i handlekurven for å få levert på natt. Om du vil at nettbutikken skal huske denne endringen, velg "sett som standard". Se beskrivelse avbildet her:

bilde (1)

Hvem henvender jeg meg til for å få hjelp vedr nettbutikken?

For spørsmål knyttet til nettbutikk, vennligst kontakt oss på kundesupport@onninen.com
Vil det være endringer for meg som bestiller med EDI?
Nytt etter 23. januar 2025 er at alle nattordre må merkes. Dersom du ikke har fått beskrivelsen for dette, vennligst kontakt din lokale selger i Onninen.
Hvem henvender jeg meg til for å få hjelp vedr EDI?

For spørsmål knyttet til EDI, vennligst kontakt oss på kundesupport@onninen.com

Spørsmål vedr dagleveranser

Vil det være endringer for meg som har dagleveranser?

Har du dagleveranser fra Onninen vil du ikke oppleve andre endringer enn et bredere produktsortiment og at leveransene dine kommer fra én transportør.

Spørsmål vedr leveranser

Hvem henvender jeg meg til hvis leveringsadressen er ikke satt opp slik jeg forventet?

Ta kontakt med din lokale selger i Onninen så hjelper vi deg med å justere leveringsadressen din.
Hvem henvender jeg meg til ved eventuelle leveranseavvik?
Opplever du avvik på en leveranse, ber vi deg melde inn dette på våre hjemmesider her.

Hvis avviket skyldes manglende instrukser for nattleveranser, vennligst kontakt din lokale selger i Onninen.