Hva er EDI?
EDI er en utveksling av elektroniske forretningsdokumenter som for eksempel innkjøpsordre, ordrebekreftelser, pakksedler og faktura. Avhengig av hvilket system du benytter vil det være i stand til å benytte enkelte eller alle disse.
Fordeler med EDI fra Onninen
- minsker sjansen for feilbestillinger
- full kontroll gjennom hele kjøpsprosessen
- mindre papir = bedre for miljøet
- tid- og kostnadbestparende
- reduserer administrasjon og regnskap-prosesser
Helelektronisk handel
Ved å bruke EDI gjør du dine innkjøpsordre i eget system. Når ordren er gjennomført blir den plukket opp og behandlet i vårt system. Om ønskelig får du en ordrebekreftelse og elektronisk pakkseddel. Til slutt sendes det enn elektronisk faktura. Mange velger kun faktura – også kalt «autofakt».
Onninen er godt kjent med og kan ta i mot og sende de fleste formatene som benyttes i våre bransjer.