Return, complaint and deviation

Det er enkelt å være kunde hos Onninen. Når du her en reklamasjon, en retur eller et leveranseavvik har vi et enkelt skjema du trenger å fylle ut.

Retur

For å returnere en vare må den være kjøpt hos Onninen og være i original emballasje. Varen må være uten skade. Du har 12 måneders returrett.

Etter du har fylt inn returskjema skriver vi en returordre og sender deg en bekreftelse. Du må selv pakke varen forsvarlig og i færrest mulig kolli. Husk å legge ved returordrebekreftelsen.

Varen blir hentet av vår transportør og du vil få en kvittering på fraktbrevet. Når varene ankommer vårt hovedlager vil vi sjekke om varene er i henhold til våre salgs- og leveringsbetingelser. Dersom varene ikke er salgbare vil vi kontakte deg. Kreditnota hvor fraktkostnad og returgebyr er fratrukket vil bli sendt deg etter behandling.

Returprosessen reguleres av Onninens generelle salgs- og leveringsbetingelser. Varer som returneres til Onninen uten avtale (via innmeldingsskjema eller kundeservice) vil bli returnert og kunden bærer fraktkostnaden.

For detaljert informasjon om retur av lager- og skaffevarer samt retur av prosjektvarer, vennligst se punkt 16 i salgs- og leveringsbetingelser elektro, eller salgs-og-leveringsbetingelser-vvs.

Reklamasjon

Dersom du har mottatt en vare som er defekt må du fylle ut skjema for reklamasjon. Husk å velge om du ønsker kreditering, ny vare eller reparasjon av varen.

Leveranseavvik

Hvis du har mottatt feil eller for mange varer må du fylle ut et avviksskjema.
Vi holder deg oppdatert underveis og gir beskjed når saken er ferdig behandlet. Vi gjør alt vi kan for å løse saken innen 24 timer.

__Viktig __

  • Meld fra om feil, eller mangelfull levering innen 7 dager etter du har mottatt varen.
  • Ved innmelding av transportskader må kopi av fraktbrev merket «skade/mistanke om skade på gods» legges ved. Fraktbrevet skal være signert av sjåfør og mottaker

Knapp03