Elektronisk behandling av retur, reklamasjon og leverranseavvik

Hos Onninen kan du enkelt registrere dine reklamasjoner, returer og leveranseavvik på nett.

Hos Onninen gjør du dine returer, reklamasjoner og melder leveranseavvik via et elektronisk skjema. Det sparer deg og oss en del arbeid, og du kan enkelt laste opp bilder av skade eller avvik fra din PC eller fra mobilens bildemappe.

Hvorfor gjøre dette digitalt:

  • raskt og oversiktlig
  • tidsbesparende
  • automatisk utfylling av kontaktinfo når du er innlogget
  • mulighet for å legge inn flere varer i samme skjema
  • enkelt å legge med bildedokumentasjon*
  • *Vi gjør deg oppmerksom på at du må legge til produksjonsnummer og bilde på produktet fra enkelte leverandører.

For å returnere en vare må den være kjøpt hos Onninen og være i original emballasje. Varen må være uten skade. Du har 12 måneders returrett.

For å fylle inn retur-skjema trenger du:

  • Kundenummer
  • Opprinnelig ordrenummer eller fakturanummer
  • Varenummer og antall

Etter du har fylt inn returskjema skriver vi en returordre og sender deg en bekreftelse. Du må selv pakke varen forsvarlig og i færrest mulig kolli. Husk å legge ved returordrebekreftelsen.

Varen blir hentet av vår transportør og du vil få en kvittering på fraktbrevet. Når varene ankommer vårt hovedlager vil vi sjekke om varene er i henhold til våre salgs- og leveringsbetingelser. Dersom varene ikke er salgbare vil vi kontakte deg. Kreditnota hvor fraktkostnad og returgebyr er fratrukket vil bli sendt deg etter behandling.

Returprosessen reguleres av Onninens generelle salgs- og leveringsbetingelser. Varer som returneres Onninen uten avtale (via innmeldingsskjema eller kundeservice) vil bli returnert og kunden bærer fraktkostnaden.

Gåtildigitalskjema knapp

For detaljert informasjon om retur av lager- og skaffevarer og retur av prosjektvarer, vennligst se
salgs- og leveringsbetingelser elektro, punkt 16, eller salgs-og-leveringsbetingelser-vvs, punkt 16.

Hvis varen du har mottatt er defekt, fyller du ut reklamasjonsskjema.

Fyll inn følgende informasjon:

  • Kundenummer
  • Opprinnelig ordrenummer
  • Ønsker du kreditering, ny vare, eller reparasjon av varen?

Gåtildigitalskjema knapp

Fyll ut skjema hvis du har mottatt feil vare, eller feil antall varer. Fyll inn følgende informasjon:

  • Kundenummer
  • Ordrenummer
  • Opplevd feil
  • Varenummer, varebeskrivelse og antall

Vi holder deg oppdatert underveis og gir beskjed når saken er ferdig behandlet. Vi gjør alt vi kan for å løse saken innen 24 timer.

Viktig informasjon

Meld fra om feil, eller mangelfull levering innen 7 dager etter du har mottatt varen.

Ved innmelding av transportskader må kopi av fraktbrev merket «skade/mistanke om skade på gods» legges ved. Fraktbrevet skal være signert av sjåfør og mottaker

Gåtildigitalskjema knapp