Ofte stilte spørsmål

Her finner du kanskje svar på spørsmål du måtte ha vedrørende din ordre, profilendringer, nettbutikken eller produktdokumentasjon.

1. Virker nettbutikken i alle type nettlesere – og er det en som er foretrukket?

Nettbutikken skal fungere på ulike versjoner av de mest brukte nettleserne i Norge, som for eksempel Google Chrome, Microsoft Edge og Firefox. Ettersom disse nettleserne faktisk fungerer litt forskjellig, vil også din opplevelse i nettbutikken kunne være forskjellig. (NB: vi støtter ikke lenger Microsoft Explorer)

For en optimal opplevelse av nettbutikken anbefaler vi deg å bruke den nyeste versjonen av nettelseren.

Av sikkerhetsmessige grunner er det viktig at du sørger for alltid å ha oppdatert den siste versjonen av nettleseren du bruker.

2. Jeg har glemt brukernavn og/eller passord, hva gjør jeg?

Gå til https://onninen.no/glemt-passord og skriv inn ditt brukernavn eller din e-postadresse*. Du vil da få tilsendt en e-post med informasjon om hvordan du kan lage nytt passord.

(*E-postadresse kan kun brukes dersom du har en e-postadresse som ingen annen i din bedrift har benyttet til sin konto.)

3. Jeg har fått ny e-postadresse, hvordan oppdaterer jeg min profil?

Når du har logget inn på nettsiden vil du enkelt finne din profil øverst til høyre for søkefeltet. Klikk så på "min profil i venstremargen". Din e-postadresse dukker opp i det øverste feltet, klikk "rediger" for å kunne endre. Husk å lagre endringen før du går videre.

4. Hvordan søker jeg etter produkter?

I søkefeltet kan du søke med produktnummer, EL-/NOBB-/NRF-nummer, leverandørnummer, produktnavn eller et søkeord. Du kan søke på flere kriterier for å få et mer presist resultat; for eksempel: dimmer hvit.

Dersom du søker etter flere produkter vil du få en produktliste med alle resultatene for ditt søk. I venstre kolonne på din PC (øverst på mobil) vil du kunne filtrere på lagerbeholdning, foretrukket Express-butikk, størrelse, merke, farge, spenning etc.

5. Hvordan bestiller jeg produktinformasjon/FDV?

Når du kommer til steg én i din handlekurv vil du se en avhukingsboks merket "send meg dokumentasjon på e-post". For å aktivere denne funksjonen må du huke av boksen. FDV-dokumentene for alle varene i din handlekurv vil da automatisk bli tilsendt på e-postadressen på brukeren/prosjektet du er innlogget med, når du plasserer ordren.

Dersom du ikke ønsker å huke av boksen i handlekurven, kan du be om produktinformasjon/FDV på den aktuelle ordren fra din ordrehistorikk. Tips: Du finner dine prosjektordre på hovedbrukeren prosjektet er tilknyttet.

Du kan også bestille produktinformasjon/FDV via Profil – Produktinformasjon/FDV. Der kan du søke blant dine prosjekter og bestille på dine prosjekt. Se gjerne vår video.

6. Min kredittgrense er overskredet, hva gjør jeg?

Du kan fremdeles gjøre ferdig bestillingen din selv om du får beskjed om at kredittgrensen er overskredet. Når du fullfører din ordre vil den bli fanget opp av en av våre kundeservicemedarbeidere. Dersom du ikke hører noe fra oss, vil ordren din bli behandlet som normalt og du vil motta en ordrebekreftelse innen kort tid.

7. Kan jeg søke opp oversikt over åpne ordre?

Gå til "profil" og velg "ordrehistorikk". Du vil finne et filter i venstremargen der du kan filtrere på status. Du kan også søke blant dine ordre med kundereferanse, produkt, faktura- og ordrenummer.

8. Hvordan kan jeg spore mine ordre?

Gå til ordrehistorikk via profil, og finn ordren du ønsker å se sporingen til. Klikk deretter på ordrenummeret, og du blir ført inn til en ny side om denne ordren. Her finner du en seksjon merket "levering", hvor du finner "spor ordre". Dersom ordren din har fått et kollinummer i feltet, kan du nå klikke på det og se hvor ordren er.

9. Kan jeg legge til en ny leveringsadresse?

Du kan enkelt legge til en ny leveringsadresse før du plasserer din ordre. Trykk på knappen "Endre" i handlekurven. Du vil få opp en oversikt over de forskjellige leveringsmetodene som er tilgjengelig, og du kan legge inn adressen du ønsker. Husk å skrive firmanavn i feltet for navn.

Merk: enkelte leveringsmetoder krever en avtale med oss, dersom du har en spesialavtale må du kontakte din selger for å å få lagt til/endret leveringsadresse.

10. Kan jeg legge til/ endre faktura-adresse?

Nei – her må du ta kontakt med vår kreditt-avdeling kreditt@onninen.com, eller din Onninen-selger, som vil gjøre endringen i vårt system.

11. Kan jeg bestille varer direkte i min lokale Express-butikk?

Bestillinger fra nettbutikken blir sendt fra vårt hovedlager på Berger – utenfor Oslo (Narvik dersom du har avtale), men du kan til enhver tid se tilgjengelighet på varene i din lokale Express-butikk. Ved å bestille levering til din lokale Express-butikk kan du hente varene dine der. Varene vil vanligvis være tilgjengelig for henting når butikken åpner, dagen etter du har lagt inn din bestilling.

12. Hva er småordretillegg?

Småordretillegg er et ekstra tillegg som legges til små ordre mindre enn kr 1000,–, og skal dekke utgifter for plukking og pakking. Tillegget vil frafalle dersom du handler for mer enn kr 1000,–.

Couldn't find the answer to your question?
Not a webshoper yet?
Your sales representative
Log in to see your sales representative