Onninens kundeserviceteam for E-verk er en spesialisert enhet som betjener energiverk, nettselskaper og entreprenører over hele Norge. De håndterer et bredt spekter av oppgaver, inkludert ordrebehandling, reklamasjoner, fakturaavvik, leveranseavvik, returhåndtering og generell kundestøtte.
– Vi har en løsningsorientert tilnærming og høy kompetanse innen vårt segment, forteller Espen Bamrud, avdelingsleder E-verk i Onninen.
Slik er teamet bygget opp
Kundeserviceteamet er organisert i tre geografiske avdelinger: Øst, Vest og Midt/Nord.
For øyeblikket består avdeling Øst av Siri Dahler, Tina Wendelbo, Kristine Olsen, Knut Olav Westby, Jonas Andersson, Leif Inge Larsen og Vidar Jansen.
Avdeling Vest har med seg Janicke Oppedal og Arild Kvål.
Avdeling Midt/Nord teller Christian Asplund, Hans Christian Bekkevahr, Birgitte Langaas, Mona Wahl og Knut Nilsen.
– Det aller beste med jobben vår er kollegaene. Vi har et sterkt team som støtter hverandre og hjelper til på tvers av våre avdelinger. Dette er veldig viktig ettersom vi jobber med kritisk infrastruktur, noe som betyr at vår innsats faktisk har betydning for at samfunnet fungerer, sier Bamrud.
Blid gjeng på kundeservice E-verk, avdeling Øst; Siri Dahler, Tina Wendelbo, Kristine Olsen, Knut Olav Westby, Jonas Andersson, Vidar Jansen og Espen Bamrud.
Ikke redde for å ta i et tak: Kundeserviceteam E-verk avdeling Vest består av Arild Kvål og Janicke Oppedal.
Kundens problemløser
Kundeserviceteamet for E-verk jobber mot nettselskap, energiverk og e-verks-entreprenører og løser alt fra ordre, logistikk, avvik og returer.
– Vi er kundes første kontaktpunkt, og deres problemløser. En typisk kunde er en montør som trenger materiell til en jobb. De bestiller gjerne dette til deres faste lokasjoner eller direkte ut til prosjektadressen. Her er det svært viktig at vi overholder tidsfrister og setter opp riktig leveringsmetode.
På kundeserviceteamet for E-verk er det spesielt viktig med god fagkunnskap om e-verksprodukter som kabel, lavspent- og høyspentutstyr, standarder og krav i energibransjen og en grundig forståelse for hvordan komponenter og løsninger brukes i drift og vedlikehold av strømnettet.
Kundeserviceteam region Midt/Nord er alltid klare til å hjelpe til; Christian Asplund, Hans Christian Bekkevahr, Birgitte Langaas og Mona Wahl.
– E-verk stiller høye krav til logistikk og leveringspresisjon, ofte med kritiske tidsfrister knyttet til strømforsyning og beredskap. Feil i bestilling eller leveranse kan få store konsekvenser, som forsinkelser i strømtilførsel eller feil i infrastrukturen, sier Bamrud.
Kunderelasjonene er ofte langsiktige og strategiske, noe som krever en høy grad av tillit, forutsigbarhet og personlig oppfølging.
– Vi har en krevende kundemasse som trenger at vi er på ballen. Siden mange av dem jobber med samfunnskritiske aspekter, haster det ofte når det er avvik med en leveranse. Derfor strekker vi oss alltid veldig langt for å tilfredsstille kundene.
Ta kontakt med din nærmeste logistikk-koordinator - info finner du her:
Kontaktinfo E-verk fordelt på geografiske regioner.